Eğitim ve sürdürülebilirlik
Sürdürülebilirlik kavramı enerji ve teknoloji gibi alanlarla özdeşleştirilmektedir. İnsan yaşamı için insanın dışındaki etkenlere odaklanan sürdürülebilirlik kavramını biz bugün kişisel, sosyal ve akademik gelişim için yeni yüzyılın yeterlilikleri çerçevesinde ele alıp kişisel sürdürülebilirlikler çerçevesinde devam edelim.
Ne yazık ki teknolojiyi doğru kullanamayan teknoloji tarafından kullanılan; iç motivasyonunu sağlayamayan dış motivasyona mahkum; hızlı başlayan ancak kısa süren insan ilişkilerine sahip; yorgun/bitkin/bıkkın; anlık başarılara sarılıp geleceği ıskalayan gençlerle karşı karşıyayız.
Bu gençler, yetişkinler dünyasına evirildiklerinde en çok mesai ve para harcadıkları konuların başında kişisel gelişim kursları, motivasyon seminerleri, mobil arkadaşlık uygulamaları gelmektedir. Tüm bu mesai ve para harcamalarına rağmen hala mutluluğu bulamamış, kendini tanımayan, kişisel gelişimini tamamlayamamış bireylerle karşılamaktayız. Bu kişisel farkındalık fakirliği de ülkemizin gelişimine büyük darbe vurmaktadır.
Kendini tanıyan, kişisel gelişiminin zenginliğine varmış nesillerle aydınlık bir geleceği inşa edebilmek için okullarımızda ve kurslarımızda eğitim sistemimizi “sürdürülebilirlik” kavramı ve kişisel sürdürülebilirlik becerileri üzerine inşa ettik.
Eğitimde Kişisel Sürdürülebilirlik Becerileri nedir? Çocuklarımızın fiziksel, zihinsel, duygusal ve ruhsal enerji seviyelerini koruyarak ve artırarak sürdürülebilir bir yaşam tarzı benimsemelerini; günlük yaşamlarında enerji yönetimine odaklanmalarını ve enerji kaynaklarını verimli bir şekilde kullanmalarını; uzun vadeli hedeflerine ulaşmak için sürekli olarak enerji, azim ve kararlılıkla hareket etmelerini; insanlarla ilişkilerini ve etkileşimlerini sürdürülebilir bir şekilde yönetmelerini; bireylerin teknolojiyi kullanma ve tüketme alışkanlıklarını çevresel, sosyal ve ekonomik açılardan sürdürülebilir bir şekilde yönetmelerini; bireylerin uzun vadeli hedeflerine ulaşırken sadece kısa vadeli sonuçlara odaklanmak yerine, sağlıklı ve dengeli bir yaşam tarzını sürdürmelerini hedeflemek gerekir. Bu amaçla yaptığımız çalışmalarda görüyoruz ki bu çalışmalar çocuklarımızda kendilerine ve geleceklerine yönelik farkındalık seviyelerinin arttığını göstermektedir.
Sürdürülebilir Kişisel; Enerji, Motivasyon, İletişim, Teknoloji ve Başarının sağlanması için eğitim sistemimizde bu konulara odaklanan derslere, kulüplere yer verilmelidir. Sürdürülebilirlik konusunda yapılandırılacak, oluşturulacak müfredat ile öğrencilerin kendilerini tanıma, geliştirme ve geleceklerini şekillendirerek yönetmeleri sağlanacak ve kazanan biz, kazanan ülkemiz olacak.