CHP Genel Başkan Yardımcısı Yankı Bağcıoğlu: Kabotaj, ekonomik bağımsızlığın önemli adımıydı

Ekonomik bağımsızlığın önemli adımlarından biri olan Kabotaj, Türk kara sularında, nehirlerde ve göllerde gemi bulundurma, taşıma ve deniz ticaretini yönetme hakkının yabancılardan Türk vatandaşlarına geçişi anlamına geliyor.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Yankı Bağcıoğlu: Kabotaj, ekonomik bağımsızlığın önemli adımıydı

Osmanlı'nın son döneminde Fransa ve İngiltere’nin kontrolünde olan karasularının kullanılmasına yönelik yasa 1926 yılında yürürlüğe girdi. Denizcilikte tam bağımsızlığı sağlayan Kabotaj Kanunu, Cumhuriyetin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün ulusal bağımsızlık ve egemenlik yolunda attığı en önemli adımlardan biriydi. Bu kanunla birlikte, Türk ulusu kendi kara sularındaki denizcilik hakkını geri almış ve denizciliğin gelişmesi için önemli bir adım olmuştu.

CHP'nin Milli Savunmadan sorumla gölge bakanı, CHP Genel Başkan Yardımcısı Yankı Bağcıoğlu, Kabotaj Bayramı'nın yıl dönümü nedeniyle yayınladığı mesajda karardan sonra deniz ticaret filosu ve Donanmanın adeta et ile tırnak gibi kenetlendiğini açıkladı.

kabotaj-001.jpg

BAĞCIOĞLU: DENİZCİLİĞİ TÜRK’ÜN MİLLİ ÜLKÜSÜ YAPMAK HEDEFİMİZ OLMALI

Yankı Bağcıoğlu

Kabotaj Kanunu’nun amaç ve işleyişine aykırı özelleştirme uygulamalarının son dönemde arttığına dikkat çeken Bağcıoğlu, “Özellikle 26 limanımızın özelleştirilmesi milli güvenlik sorunlarına neden olacak boyuttadır. TBMM’ye sunulan bir kanun tasarısı, Kabotaj Kanunu'nun ruhuna aykırı bir düzenleme içermektedir. Bu tasarı, İstanbul ve Çanakkale Boğazları dışında kalan tüm limanlarda ve iç sularda kılavuzluk ve römorkör hizmetlerinin özelleştirilmesinin önünü açmaktadır. Bu durum, denizcilik sektörümüzün milli çıkarlarını zedeleyebilecek ve denizlerimizdeki bağımsızlığımızı tehlikeye atabilecek niteliktedir.” dedi.

Kabotaj Bayramı nedir? Kabotaj Bayramı ne zaman ve neden kutlanır?Kabotaj Bayramı nedir? Kabotaj Bayramı ne zaman ve neden kutlanır?

CHP'DEN DANİZCİLİK BAKANLIĞ ÇIKIŞI

Türkiye’nin uluslararası yolcu ve yük taşımacılığında arzu edilen hedefler bir türlü ulaşamadığını da anlatan Yankı Bağcıoğlu, şunları söyledi:

“Türk gemi adamı çalıştırmayan büyük ölçekli Türk denizcilik şirketlerinin mevcudiyeti de dikkat çekici ve üzücüdür. Türk gemi adamalarının maaş seviyesi dünya standartlarının altındadır. Kullanım ömrünü tamamlamış gemiler hizmette tutulmuş ve kontrol mekanizması eksikliği nedeni ile maalesef 3 ay içerisinde 2 deniz kazasında denizcilerimiz hayatlarını kaybetmiştir.

Fedakarca görev yapan Sahil Güvenlik Komutanlığının, uygun nitelikli arama kurtarma helikopteri projesinin gerçekleştirilememesi Türk Arama Kurtarma bölgesindeki faaliyetlerini tahdit etmektedir. Sondaj gemilerimizde Türk personelin meslekte yükselmesine engel olunmakta, stratejik pozisyonlarda yabancı personel görev yapmaktadır. Tüm bu sorunların bilgi, tecrübe ve liyakat çerçevesinde çözümü, kurumlar arasında ve sektör içerisinde koordinasyonun etkin bir şekilde yürütülmesi ve denizciliğin Türk’ün milli ülküsü haline getirilmesi maksadıyla; CHP iktidarında Denizcilik Bakanlığı tesis edilecektir."