Rötar yapan şirket tazminat ödeyecek
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yolcu haklarına ilişkin yönetmelik değişikliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Buna göre uçuşların teknik veya operasyonel nedenlerle rötar yapması ve yolcunun planlanan son varış yerine 3 saat veya daha fazla sürede ulaşması durumunda, havayolu şirketleri yolculara tazminat ödemekle yükümlü olacak.
Tazminat miktarları iç hat uçuşlarında 100 euro, dış hat uçuşlarında ise mesafeye göre belirlendi. Buna göre:
- 1500 kilometre veya daha kısa mesafeli uçuşlar için 250 euro,
- 1500 ile 3500 kilometre arasındaki uçuşlar için 400 euro,
- 3500 kilometreden uzun uçuşlar için 600 euro tazminat ödenecek.
Ayrıca tazminatın Türk Lirası karşılığı hesaplanırken, ödemenin yapıldığı tarihteki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınacak.