AKK Başkanı açıkladı: Ankara e-ticaretle markalaşmalı
Dünyada yaşanan teknolojik gelişimler her alanda artarak devam ediyor. Ankara Kent Konseyi (AKK) Başkanı Halil İbrahim Yılmaz’a göre teşvikler doğru kullanılırsa Ankara; e-ticarette markalaşır ve sistemin kalbi olabilir…

AKK Başkanı Halil İbrahim Yılmaz, teknolojik ilerlemenin her alanda görüldüğünü söyledi. Yılmaz, “Özellikle, herkesin yaşam alışkanlıklarını değiştiren ve yalnız bireyleri değil hemen hemen tüm iş dünyasını, tüm sektörleriyle, uzaktan çalışmaya yönlendiren; alışkanlıkları ve iş yapış modellerini değiştiren COVID-19 küresel salgınının da etkisiyle dijitalleşme kamudan özel sektöre her alana damgasını vurdu. Elbette Türkiye’de bu değişimde yerini aldı. e-ticaret pazarının en büyük oyuncuları olan Çin ve ABD yanında, Türkiye, pek çok Avrupa ülkesini geride bırakarak her gün büyüyen e-ticaret hacmiyle bugün dünya sıralamasında 23. sırada yer alıyor” dedi.
PAZAR BÜYÜKLÜĞÜ 50 KAT ARTTI
Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği’nin (TÜRBİSAD) 2013 yılında yayımladığı ilk raporlara referansla, yaklaşık on yıllık bir dönemde, Türkiye’nin e-ticaret pazar büyüklüğünün 50 kat artmış olacağının öngörüldüğü hatırlatan Yılmaz, sözlerini şöyle sürdürdü:
“2023 sonunda ise sektörde bir önceki yıla kıyasla yüzde 60 büyüme ile 1,2 trilyon TL’lik işlem hacminin gerçekleşmesi hedefleniyor. 2013-2022 yılları arasında dijital mağaza sayısı 555 kat artmış durumda. 2023 yılında ise e-ticaret pazarında faaliyet gösteren işletmelerin sayısının 700 bine ulaşacağını tahmin ediyoruz. 2022’de, en başta giyim olmak üzere, kişisel bakım, yemek-catering hizmetleri ile ulaşım, kültür-sanat etkinlik biletleri ve video-müzik dinleme-izleme hizmetlerinin dijital kanallardan satın alınma oranlarında ciddi artışlar olduğunu görüyoruz. e-ticaret pazarında faaliyet gösteren işletmelerin sektörel dağılımına baktığımızda ise oldukça dikkat çekici büyüme verileri izleyebiliyoruz. Havayolları, seyahat, konaklama gibi domine eden sektörlerin yanında, gıda ve süpermarket gibi, halen alışılmış satın alma pratiklerinin terk edilmediği sektörlerde dahi 2021-2022 Ocak ve Haziran dönemi arası yakalanan yüzde 124’lük büyüme, e-ticaretin her sektör için kazandığı ve kazanacağı önemi açıkça ortaya koyuyor.”
İSTANBUL-ANKARA ARASINDAKİ FARK!..
e-ticaret işletmelerinin illere göre dağılımında ciddi farkların ortaya çıktığının tespit edildiğini kaydeden Yılmaz, “Ticaret Bakanlığı’nın verilerine göre, 2022 yılının ilk altı ayında, 186.310 işletme ile pazar payının yüzde 39.4’ünü elinde tutan İstanbul’un yanında, 39 bin 92 işletmeyle pazarın yüzde 8.3’ünü domine eden Ankara arasındaki fark dikkat çekici. Bu noktada, yurt içi ve yurt dışına web sitesi ya da mobil uygulamalar aracılığı ile mal ya da hizmet satışı yapan girişimlerin sayısının artması gerçekten kritik. Yerel üreticilerin, kooperatiflerin e-ticarete ve e-ihracata yönlendirilmesi yalnız girişimin büyümesi için değil yerel kalkınmanın sağlanması ve Türkiye’nin global oyunculuğunun güçlendirilmesi açısından da önemli. 2020 yılında yurt dışına mal ya da hizmet satışı yapan girişimlerin yüzde 19,5 iken, 2021 yılında bu oranın yüzde 21,1 olduğunu görebiliyoruz. Türkiye’nin ihracat hedeflerinden birinin de e-ihracatın genel ihracata oranının 2023 yılına kadar yüzde 5’e çıkarılması olduğunu biliyoruz. Bu hedeflere ulaşabilmek için firmaların hem e-ihracat hem sınır ötesi e-ticaret süreçlerine teşvik edilmesi çok önemli. 2023 yılında, şirketler 27.149.000 TL, B2B Platformları 7.239.000 TL, Perakende e-ticaret siteleri, pazaryerleri ve e-ihracat konsorsiyumları ise 81.447.000 TL destek alabilecekler. Bu destekleri duyurmak ve özellikle yerel girişimcilerin de pazara katılmasını sağlamak önceliğimiz olmalıdır” diye konuştu.
ANKARA ÖNCE MARKALAŞMALI…
e-ticaretin üretimin düşmanı değil tam tersine ürün çeşitliliği, gerekliliği ile istihdamı artırdığını ifade eden Yılmaz, “Dünyanın e-ticarette gittiği yere koşmak, değişim ile içeriği dijital ile geleceği buluşturmak zorundayız. Önceliklerin üretimi ve iş gücünü doğru değerlendirmek, teşvikleri doğru aktarmak zorundayız. 13 organize sanayi bölgesinin, 21 üniversiteye, 2 milyon üniversite mezununa ev sahipliği Ankara e-ticaretle markalaşmalı. Deprem riskinden uzak konumu ve ulaşım alt yapısının avantajı ile tüm nitelikli iş gücünü Ankara'ya toplayabiliriz. Teşvikler doğru yöne aktarılırsa Cumhuriyet’in kalbi Ankara e-ticaretinde kalbi olabilir” ifadelerini kullandı.
Değerli YeniAnkara.com.tr okurları,
YeniAnkara.com.tr ekibi olarak Türkiye'de ve dünyada yaşanan, haber değeri taşıyan gelişmeleri sizlere en hızlı, tarafsız ve kapsamlı şekilde sunmak için çalışıyoruz. Bu süreçte sunduğumuz haberlerle ilgili eleştiri, görüş ve yorumlarınız bizim için çok değerli. Ancak, karşılıklı saygı ve hukuka uygunluk çerçevesinde, daha sağlıklı bir tartışma ortamı oluşturmak adına yorum platformumuzda uyguladığımız bazı kurallarımız bulunmaktadır.
Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (diğer okurlara yönelik olanlar da dahil) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık içermesi durumunda, yorum editörlerimiz bu yorumları onaylamayacak ve silecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar arasında aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemleri de yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur, bu nedenle bu tür yorumlar da YeniAnkara.com.tr sayfalarında yer almayacaktır.
Ayrıca, Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu kanıtlanamayan iddia, itham ve karalama içeren, halkı kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.
Markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmaz ve silinir. Aynı şekilde, bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmaz ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Diğer web sitelerinden alınan bağlantılar YeniAnkara.com.tr yorum alanında paylaşılamaz.
YeniAnkara.com.tr yorum alanında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan kullanıcıya aittir, YeniAnkara.com bu sorumluluğu üstlenmez.
YeniAnkara.com.tr'de yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yer alan Kullanım Koşulları'nı ve Gizlilik Sözleşmesi'ni okumuş ve kabul etmiş sayılır.
Kurallarımıza uygun şekilde saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun yorumlarınız için teşekkür ederiz.