Alışveriş sitelerinin büyük uyanıklığı

Amerikan Federal Ticaret Komisyonu (FTC), internet üzerinden alışveriş yapan kullanıcıları hedef alan ve kişisel verileri kullanarak farklı fiyatlandırma uygulayan siteleri incelemeye aldı.

Alışveriş sitelerinin büyük uyanıklığı

Yapılan gözetim fiyatlandırması araştırmasının ilk bulguları, kişisel verilerin, özellikle kesin konum ve tarayıcı geçmişi gibi bilgilerin, aynı ürün ve hizmetler için farklı fiyatlar sunmak amacıyla sıklıkla kullanıldığını ortaya koydu.

FTC araştırma ekibi, web sayfalarındaki fare hareketlerinden, tüketicilerin çevrimiçi alışveriş sepetinde hangi ürünleri bıraktığına kadar geniş bir yelpazede tüketici davranışlarını izleyerek, bu bilgilerin perakendeciler tarafından fiyatları kişiselleştirmek için nasıl kullanıldığını gözler önüne serdi.

FTC Başkanı Lina M. Khan, "İlk bulgularımız, perakendecilerin insanların kişisel bilgilerini, mal ve hizmetler için hedefli fiyatlar belirlemek amacıyla kullandığını gösteriyor. Bu bilgiler, bir kişinin konumundan demografik özelliklerine kadar değişkenlik gösterebiliyor" dedi. Khan, ayrıca bu tür gözetim fiyatlandırma uygulamalarının daha ayrıntılı bir şekilde araştırılması gerektiğini belirterek, Amerikalı tüketicilerin özel verilerinin nasıl kullanıldığını ve firmaların farklı kişilere farklı fiyatlar uygulayıp uygulamadığını öğrenmeye hakları olduğunu vurguladı.

Araştırma sonuçları, bu uygulamanın yalnızca Amerika'da mı yoksa diğer ülkelerde de kullanılıp kullanılmadığına dair bir bilgi sunmadı.

Henüz bu içeriğe yorum yapılmamış.
İlk yorum yapan olmak ister misiniz?
Yorum yapmak için tıklayınız