ATO Başkanı Baran: Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi ertelensin

Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, 1 Ocak 2024'te uygulanmaya başlaması planlanan Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi'nin (UTTS) yürürlüğe girme tarihinin yeniden gözden geçirilmesini talep etti.

ATO Başkanı Baran: Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi ertelensin

Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, sistemin birçok sektöre ekstra yük getireceğini belirterek, uygulamanın ertelenmesi gerektiğini vurguladı.

ATO Başkanı Baran: Kurlardaki gerilemeyi dikkate alarak fiyatlarımızı revize edelim

ATO Başkanı Baran: Kurlardaki gerilemeyi dikkate alarak fiyatlarımızı revize edelim

ATO BAŞKANI: UTTS EKSTRA YÜKLER GETİRECEK

ATO'nun kasım ayı olağan meclis toplantısında konuşan Gürsel Baran, Türkiye'nin cari açık sorununa uzun yıllardır çözüm arandığını ve bu sorunun aşılabilmesi için yerli ürün ve hizmetlerin kullanımının artırılması gerektiğini belirtti. Baran, devlet kurumları, üniversiteler, belediyeler ve sivil toplum kuruluşlarının, yerli üretimi desteklemesi gerektiğini ifade etti. ATO olarak yerli üretimi destekleme misyonuyla hareket ettiklerini vurgulayan Baran, üretim ve istihdamın güçlenmesinde kamu-özel sektör iş birliğinin önemine dikkat çekti.

Baran, 1 Ocak 2024’te yürürlüğe girmesi planlanan Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi'nin (UTTS) akaryakıt sektörü başta olmak üzere birçok sektöre ekstra maliyetler getireceğini belirterek, sistemin getirdiği yükün hazır olunmadığına işaret etti. Baran, UTTs'nin, taşıtlara monte edilecek cihazlar aracılığıyla akaryakıt alım işlemleri sırasında mükellef bilgilerini otomatik olarak ödeme kaydedici cihazlara ileteceğini söyledi.

Kayıt dışılıkla mücadeleye devam: Sırada kiralık araç sektörü var!Kayıt dışılıkla mücadeleye devam: Sırada kiralık araç sektörü var!

KAYIT DIŞI EKONOMİYLE MÜCADELEYE DESTEK

Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın vergi kayıplarını önlemeye yönelik çalışmalarını tamamen desteklediklerini belirten Baran, kayıt dışı ekonomiyle mücadelenin ülkenin en önemli önceliklerinden biri olması gerektiğini vurguladı. Baran, sistemin devreye girmesiyle birlikte akaryakıt dağıtımı ve diğer ticari faaliyetleri sürdüren işletmelere ek maliyetler yükleneceğini ifade etti. Bu nedenle, yürürlüğe girmesi planlanan Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi’nin tarihinin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini talep etti.

Baran, kamu ve özel sektör iş birliğinin önemini tekrar hatırlatarak, sistemin mali yükünün hafifletilmesi ve daha sağlıklı bir geçiş süreci için ilgili düzenlemenin ertelenmesi gerektiğini sözlerine ekledi.