Ankara’nın trafik sorununa çözüm aranıyor: Vatandaşlar ne diyor?

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2024 Ekim ayı verilerine göre, Ankara’da trafiğe kayıtlı araç sayısı son üç yılda 484 bin artarak 2 milyon 743 bin 498’e ulaştı. Uzmanlar, artan araç sayısını ve nüfus yoğunluğunu, başkentteki trafik sorununun temel nedenleri arasında gösteriyor.

Ankara’nın trafik sorununa çözüm aranıyor: Vatandaşlar ne diyor?

Ankara'nın trafik sorununun nedeni ve çözümü araştırılıyor. Bunların arasında sıkışıklık ücretlendirmesi, mesai saatlerinin değiştirilmesi yer alsa da farklı öneriler sıralanıyor. Başkentliler, Ankara'daki trafik sıkışıklığının nedeni olarak 6 Şubat 2023 Kahramanmaraş depremlerinin ardından güvenli bölge arayışıyla Ankara'ya yapılan göçleri gösteriyor. Akademisyenler ve uzmanlar, kapsamlı bir kentsel ulaşım reformunun gerekliliğine dikkat çekerken, vatandaşlar daha somut ve kısa vadeli çözümler talep ediyor. Ayrıca mesai saatleri değişikliği önerisi başkentliler tarafından sıcak karşılanmıyor.

Ankara'da trafik çilesine çare aranıyor!Ankara'da trafik çilesine çare aranıyor!

VATANDAŞLARIN TALEPLERİ: TOPLU TAŞIMADA İYİLEŞTİRME ŞART

Ankaralılar, özellikle toplu taşımanın yetersizliğinden ve metro ağının genişletilmemesinden şikayetçi. Vatandaşlardan biri, Ankara’da son yedi yılda metro yapılmadığını ve alternatif güzergâhların geliştirilmediğini belirterek, “Arabayla gittiğim yere toplu taşımayla gitmek üç kat daha fazla zaman alıyor. Bu yüzden insanlar bireysel araçlarını tercih ediyor.” dedi.

Başka bir vatandaş ise EGO otobüs seferlerinin yetersiz olduğunu dile getirerek, “Otobüsler 45 dakikada bir geliyor. Seferler artırılmalı. Mansur Yavaş’ın en başarısız olduğu alanlardan biri bu...” ifadelerini kullandı.

Bir diğer öneri ise “metro ağının genişletilmesi” oldu. Bazı vatandaşlar, Kızılay’dan Nato Yolu tarafına planlanan metro hattının devreye alınmasını dört gözle beklediklerini belirtti. Özellikle bu hattın trafiği büyük ölçüde rahatlatacağı ifade edildi.

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş: "Trafik sorununun çözümü toplu ulaşımda"Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş: "Trafik sorununun çözümü toplu ulaşımda"

SIKIŞIKLIK ÜCRETLENDİRMESİ VE MESAİ DÜZENLEMESİ TARTIŞILDI

Trafik sorununa çözüm olarak sıkışıklık ücretlendirmesi ve kamu kurumlarında mesai saatlerinin yeniden düzenlenmesi gibi öneriler gündeme geldi. Ancak mesai saatlerinin 07.30’da başlamasını öneren bir vatandaşa, diğerleri karşı çıktı. Bir vatandaş, “Sabah 07.30’da işe gidecek bir tane memur bulamazsınız” yorumunda bulundu.

Bazı vatandaşlar ise evden çalışma sisteminin uygulanmasını önerdi. "Evden çalışsınlar, trafik sorunu çözülür." diyen vatandaşların önerisi, geniş kesimlerin dikkatini çekti.

Ankara Turan Güneş Bulvarı'ndaki üst geçit kullanıma açıldı: Trafikte rahatlama sağlandıAnkara Turan Güneş Bulvarı'ndaki üst geçit kullanıma açıldı: Trafikte rahatlama sağlandı

ELEŞTİRİLER VE ÇÖZÜM BEKLENTİLERİ

Vatandaşlar, Ankara Büyükşehir Belediyesini de eleştirdi. Bir vatandaş, belediyenin kaynaklarını daha verimli kullanması gerektiğini ifade ederek, “69 milyon lirayı konsere harcayacağına otobüs alsaydı ya da yol yapsaydı trafik sorununa çözüm olurdu.” dedi.

Başka bir vatandaş, “Ankara’da bakım yapılması gereken toplu taşıma araçları arızalı halde trafikte geziyor. Otobüsler ve yollar ihmal edilmiş durumda” diyerek durumun vahametini gözler önüne serdi.

Ankara trafiği masaya yatırıldı: Taylan Engin'den trafik sorunlarına çözüm arayışıAnkara trafiği masaya yatırıldı: Taylan Engin'den trafik sorunlarına çözüm arayışı

UZMANLAR NE DİYOR?

Ankara’nın trafik sorununun çözümü için yalnızca kısa vadeli değil, uzun vadeli planlamalar da gerekiyor. Metro ağlarının genişletilmesi, toplu taşıma seferlerinin artırılması, alternatif güzergâhların açılması ve trafik sıkışıklığını azaltacak uygulamaların hayata geçirilmesi, kentsel ulaşım reformunun temel taşları olarak görülüyor.

Ankara’nın büyüyen trafik sorununa dair çözüm arayışları sürerken hem vatandaşların beklentisi, etkili ve sürdürülebilir adımlar atılması yönünde oluyor.