Ankara Kalesi’ne gölge düşüren sorunlar: AKK Kale Meclis Başkanı Şevket Bülent Yahnici açıkladı
Ankara Kent Konseyi Yüksek İstişare Kurulu ve Kale Meclisi Başkanı Şevket Bülent Yahnici, Ankara Kalesi’nin yıllardır devam eden güvenlik ve otopark sorunlarını Yeni Ankara’da değerlendirdi.
Ankara Kent Konseyi Yüksek İstişare Kurulu ve Kale Meclisi Başkanı Şevket Bülent Yahnici, Ankara Kalesi’nin uzun yıllardır çözülmeyen güvenlik ve otopark sorunlarını değerlendirdi. Yahnici, kale çevresindeki altyapı eksikliklerinin bölgenin potansiyelini engellediğini ve bu sorunların çözülmesi gerektiğini belirtti.
“KALE, GECELERİ DE CANLI BİR MERKEZ OLMALI”
Yahnici, güvenlik sorunlarına dikkat çekerek, “Ankara Kalesi akşam saatlerinde karanlığa bürünen bir yer haline geliyor. Oysa ki, burası kültür, sanat ve turizm faaliyetleriyle geceleri de canlı bir merkez olmalı. Güvenlik eksiklikleri, gece saatlerinde insanların kale sokaklarında rahatça dolaşmasını engelliyor” dedi. Sorunun yalnızca sosyal davranışlarla açıklanamayacağını vurgulayan Yahnici, “Bu durumu alkol gibi faktörlerle sınırlı göremeyiz. Örneğin Kahire’de veya Fas’ta alkol tüketilmeyen yerlerde bile insanlar gece yarılarına kadar sokaklardadır. Bu bir güvenlik ve altyapı meselesidir. Aydınlatma sorunları ve denetim eksiklikleri çözülmediği sürece insanlar kendilerini güvende hissetmeyecek” ifadelerini kullandı.
“KOYUNPAZARI SOKAKLARI TRAFİĞE KAPATILMALI”
Tarihi bölgelerdeki araç trafiğine de değinen Yahnici, Koyunpazarı’nın trafiğe açık olmasının büyük bir hata olduğunu belirtti. “Dar ve tarihi sokaklar asla araç trafiğine açılmamalı. Yıllardır bu sokakların yayalaştırılması gerektiğini söylüyoruz, ancak bir türlü hayata geçirilemiyor. Koyunpazarı’nda meydana gelen kazalar, bu kararların uygulanmasının ne kadar elzem olduğunu gösteriyor” dedi. Altındağ Belediyesi’nin otopark projelerine ilişkin de konuşan Yahnici, “Arkeopark önündeki minibüs alanının otopark olarak düzenlenmesi planlanıyor. Bu proje hayata geçirilirse otopark sorunu kısmen çözülebilir. Ancak kalenin tamamen yayalaştırılması gerektiğini savunuyoruz. Esnafın sabah saatlerinde araçlarını kullanabileceği, kalan zamanlarda ise kalenin araç trafiğine kapalı olacağı bir düzenleme yapılmalı” önerisinde bulundu.
“GELENEKSEL ZANAATLAR YOK OLMA TEHLİKESİYLE KARŞI KARŞIYA”
Kaledeki zanaatkarların azalmasına ilişkin soruya yanıt veren Yahnici, “Kalaycılık, gümüş işlemeciliği ve deri işleri gibi geleneksel meslekler neredeyse tamamen unutulma tehlikesiyle karşı karşıya. Eskiden Ankara’da kalaycı denildiğinde ilk akla Kale gelirdi. Şimdi bu meslek neredeyse yok oldu” dedi. Bu zanaatların yaşatılması için somut olmayan kültürel mirasın desteklenmesi gerektiğini söyleyen Yahnici, “Kaledeki gümüş ve sırma işleme atölyeleri hem somut hem de somut olmayan kültürel mirasın parçasıdır. Bu mirası yaşatmak için belediyeler ve Kültür Turizm Müdürlüğü’nün ortak hareket etmesi gerekiyor. Ancak bu ancak kalenin yayalaştırılması ve araç trafiğinden arındırılmasıyla mümkün olabilir” ifadelerini kullandı.
“ORTAK ÇALIŞMAYLA KALE YENİDEN HAYAT BULMALI”
Son olarak Yahnici, Ankara Kalesi’nin bir kültür, sanat ve turizm merkezi haline gelmesi için Büyükşehir Belediyesi, Altındağ Belediyesi ve ilgili kurumların iş birliği yapması gerektiğini belirterek, “Kale, ancak kararlı bir şekilde hayata geçirilecek projelerle nefes alabilir. Bu tarihi bölgeyi yaşatmak için her alanda ciddi bir çalışma gerekiyor” dedi.