CHP Ankara İl Başkanlığı'ndan iktidara eğitim-öğretim eleştirisi!
Dün itibariyle okullar, 2024-2025 eğitim-öğretim yılına başladı ancak, Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) başta olmak üzere birçok kurum, eğitim sisteminin mevcut haliyle öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin ihtiyaçlarına cevap vermekten uzak olduğunu belirtti.
ÖZEL HABER: ALİ DEMİRASLAN
CHP Ankara İl Sekreteri Durali Bozkurt, Ankara İl Binasında yaptığı basın açıklaması ile özellikle AK Parti iktidarının 22 yılda eğitim sistemini siyasallaştırdığını ve ideolojik hedeflere hizmet eden bir araç haline getirdiğini vurguladı.
SIK DEĞİŞEN EĞİTİM POLİTİKALARI
22 yıllık AK Parti iktidarında 9 Milli Eğitim Bakanı değişmiş ve bu bakanların her biri, kendisinden önceki sistemleri eleştirerek yeni değişiklikler yapmıştı. Eğitimde sık sık sistem değişiklikleri yaşanması, lise ve üniversite sınavlarının defalarca değiştirilmesiyle sonuçlanmıştı. CHP İl Sekreteri Durali Bozkurt, bu değişikliklerin çocukların geleceğini olumsuz etkilediğini ve eğitimde bir istikrarsızlık yarattığını savundu.
TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ ELEŞTİRİSİ
Bu yıl 1, 5 ve 9. sınıf öğrencileri, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile eğitim öğretime başladı ama Durali Bozkurt, bu modelin çağ dışı bir eğitim manifestosu olduğunu iddia etti. Modelin hazırlanma sürecinde şeffaf ve katılımcı bir yol izlenmediğini, bilimsel dayanaklardan yoksun olduğunu belirten CHP İl Sekreteri Bozkurt, bu eğitim programının iptali için CHP olarak Danıştay’a başvurduklarını ifade etti.
ÖĞRETMEN ATAMA SORUNU
Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi de CHP tarafından eleştirilen bir başka konuydu. Durali Bozkurt, bu teklifin öğretmenlerin haklarını düzenlemekten uzak olduğunu ve sadece atama bekleyen öğretmenleri elemek için hazırlandığını belirtti. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yaptığı 48 bin 700 öğretmen açığı olduğu açıklaması ile valiliklerden alınan 91 bin norm açığı bilgisinin çelişkili olduğu vurgulandı.
OKUL PERSONEL İHTİYACI
Yeni eğitim-öğretim yılı başlamasına rağmen okullarda temizlik ve güvenlik görevlisi atamalarının yapılmadığına dikkat çeken Bozkurt, bu eksikliklerin okul aile birlikleri ve dolayısıyla velilerin omuzlarına yüklendiğini ifade etti. Bozkurt, okulların temizlik ve güvenlik ihtiyaçlarının karşılanmadığını, okullara yetersiz bütçelerle eğitim verilmeye çalışıldığını belirtti.
BÜTÇE YETERSİZLİĞİ VE ÖĞRENCİLERE YEMEK SAĞLANAMAMASI
İl Sekreteri Durali Bozkurt, Milli Eğitim Bakanlığı'nın bütçesinin giderek küçüldüğünü, öğrencilere temel ihtiyaçlarını karşılayacak olanakların sunulmadığını vurguladı. Özellikle öğrencilere okullarda öğle yemeği sağlanmamasının büyük bir sorun olduğunu dile getirdi. 2024 yılı itibarıyla 14 milyondan fazla öğrenciye öğle yemeği verilememesi, eğitimde fırsat eşitsizliğini derinleştiren bir faktör olarak öne çıkmıştı.
ÖZEL OKUL SAYISINDAKİ ARTIŞ
AK Parti iktidarında devlet okullarındaki nitelik kaybı ve çeşitli sorunlar nedeniyle ailelerin özel okullara yöneldiğini belirten CHP İl Sekreteri Bozkurt, özel okullardaki yüksek ücretler ve ekstra maliyetlerin birçok aileyi zor durumda bıraktığını vurguladı. Özel okul sayısının 2002'den bu yana yüzde 206, öğrenci sayısının ise yüzde 211 arttığı ifade edildi.
MESLEK LİSELERİ VE MESEM ELEŞTİRİSİ
Durali Bozkurt, meslek liselerinin sosyoekonomik olarak dezavantajlı öğrenciler için bir seçenek haline getirildiğini ve bu okulların eğitimin niteliğini düşürdüğünü belirtti. Mesleki Eğitim Merkezi (MESEM) programının çocukları ucuz iş gücü olarak kullandığını ve güvenlik sorunlarıyla karşı karşıya kaldığını belirten Durali Bozkurt, 2024 yılının ilk yedi ayında MESEM programı kapsamında 9 çocuğun iş kazalarında hayatını kaybettiğini bildirdi.
İMAM HATİP OKULLARI VE DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI ETKİSİ
Bozkurt, İmam Hatip okullarının sayısının plansız bir şekilde artırılmasını ve bu okulların eğitim sistemi içindeki yerinin genişletilmesini eleştirdi. Ayrıca, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın eğitim üzerindeki etkisinin arttığını ve bu durumun laik eğitim ilkelerine aykırı olduğunu savundu.
CHP, eğitim sisteminde köklü reformlar yapılması gerektiğini savundu ve mevcut sorunların çözümü için daha fazla atama, bütçe ve öğrencilere öğle yemeği gibi temel hakların sağlanmasını talep etti.