Ankara Cermodern'de ‘Dün, Bugün, Yarın’ sergisi ziyaretçilerini bekliyor
Cermodern, çağdaş sanat galerilerini konuk etmeye devam ediyor. Ankaralı sanatseverlerin kültür sanat ve sergi etkinliklerini ilgiyle takip ettikleri Cermodern sanatçıların eserlerinin görünür kılınmasına ve sergilenmesine zemin hazırlıyor.

Ali Teoman Germaner’in 1950'lerden günümüze kadar olan eserlerinden oluşan "ALOŞ, dün, bugün, yarın" sergisi, sanatçının zaman ve bellek üzerine olan görsel düşüncelerini keşfe çıkarıyor. Burak Fidan’ın küratörlüğünde düzenlenen bu sergi, Germaner’in uzun yıllara yayılan çalışmalarını bir araya getirerek geçmiş, şimdi ve geleceğe dair derinlemesine bir bakışa odaklanıyor.
Sergi, artık hiç de düşsel olmayan kayıp bir zamandaki uygarlığın izlerini taşıyor.
Germaner’in heykelleri, resimleri ve baskıları, insanlığın kolektif bilinçdışını gözler önüne seren bir yolculuğu yansıtıyor. Eserleri, izleyiciyi derin düşüncelere sevk eden bir görsel dil aracılığıyla, ortak belleğimizin izlerini ortaya koyuyor.
SERGİ NE ZAMANA KADAR ZİYARET EDİLEBİLECEK?
30 Mart’a kadar Cermodern ana galerisinde Başkentli sanatseverlerle buluşacak olan sergi, Germaner’in görsel düşüncelerini anlamak, onun yaratım serüvenine daha yakından bakmak isteyenler için eşsiz bir olanak sunmayı amaçlıyor.
ALİ TEOMAN GERMANER KİMDİR?
Ali Teoman Germaner, Türk resim ve heykel sanatçısıdır. 1937 yılında İstanbul'da doğmuş olan sanatçı, özellikle modern sanat anlayışıyla Türk sanatında önemli bir yere sahiptir. Sanat hayatına genç yaşta başlayan Germaner, çok sayıda farklı disiplinde eserler vererek geniş bir sanat yelpazesi sunmuştur. Resim, heykel ve baskı sanatlarında özgün çalışmalarıyla tanınıyor.
Ali Teoman Germaner’in sanatı, zamansızlık, bellek ve kolektif bilinçdışı gibi kavramlarla ilişkilendiriliyor. Eserlerinde soyut ve figüratif unsurlar arasında geçişler yaparak, insanlık tarihinin ve kültürünün izlerini günümüze taşır. Heykelleri, resimleri ve baskıları, izleyiciyi insanlık tarihindeki ortak belleği düşünmeye davet ediyor.
Özellikle heykelleri, mekânla ve izleyiciyle güçlü bir etkileşim kurarak, estetik ve anlam derinliği açısından önemli bir yer edinmiştir. Resimlerinde ise, geometrik şekillerle soyut ifadeler kullanarak, izleyiciyi farklı düşünsel katmanlara sürüklüyor.