Kış temizliği başladı: Halı ve koltuk yıkamada randevu bulunmuyor
Kış temizliğinin başladığı bu aylarda, Ankaralılar halı ve koltuk yıkamak istediklerinde randevu bulamıyor. Divriği Halı ve Koltuk Yıkama firması çalışanı Çetin Şahin ve Berkay Balcı yaşadıkları zorlukları anlattı.
ÖZEL HABER: ALİ DEMİRASLAN
Divriği Halı ve Koltuk Yıkama olarak 15 yıldır sektörde faaliyet gösterdiklerini ifade eden Çetin Şahin, fabrikalarının Çankaya Yakupabdal Mahallesi'nde hizmet verdiklerini ve tüm yıkama işlemlerini kendi fabrikalarında, kendi makineleriyle gerçekleştirdiklerini söyledi.
Kış aylarında yoğun çalıştıklarını belirten Şahin, özellikle yazdan kışa geçiş ve kıştan yaza çıkış dönemlerinde talep artışı nedeniyle müşterilere teslimat ve randevu verme süresinde gecikmeler yaşadıklarını dile getirdi.
ÜCRET DÜŞÜK, YİNE DE PAZARLIK YAPIYORLAR
Berkay Balcı, halı yıkamacılığı sektöründe yaşanan zorluklara değinirken, bedenen zorlayıcı bir iş olduğunu vurguladı. “Bir evin halısını yıkama ücreti, bir hammala ödeyeceğiniz ücretin yarısı kadar bile değil ama müşteriler genelde pazarlık yapıyor,” dedi. Balcı, halı yıkama işlerinin yoğun olduğu dönemin 6 ay sürdüğünü, diğer 6 ayın daha sakin geçtiğini aktararak koltuk yıkamanın tam tersine her mevsim talep gördüğünü ekledi.
ARTIK TÜM HALILAR YIKANMIYOR
Ekonomik krizin etkilerini de hissettiklerini belirten Çetin Şahin, "Eskiden tüm halılar yıkanmak için verilirdi, şimdi ise müşteriler en kirli olan halıyı seçip yıkatıyorlar. Pandemi döneminde insanlar virüsten korunmak için halı yıkatmaya yönelmişti, fakat şimdi iş maddiyata döndü," dedi. Şahin, maliyetten kaçmak için evdeki halıların çamaşır makinelerinde yıkanması konusunda ise halıların suyu çekince ağırlığının çok arttığını ve bu durumun makinelere ciddi zararlar verebileceğini vurguladı.
BİR ANLIK HATA 13 BİNE MAL OLDU
Müşterilerinin halı ve koltuk temizliğinden beklentilerine de değinen Berkay Balcı, "Biz leke çıkarıcı değiliz, bazı lekeler çıkmayabilir. Özellikle ter ve idrar gibi asidik lekeler kumaşı zedeleyebiliyor ve bu durumda eski haline döndürmek zor oluyor," dedi. Yıkama esnasında yaşanan bazı müşteri memnuniyetsizliklerini de dile getiren Balcı, 2 ay önce bir müşterinin halısını istemeden bozduklarını ve bu hatanın onlara 13 bin liraya mal olduğunu anlattı.