Ankara'da kuaför işleten Cengiz Uğur, 2025'in trend renklerini açıkladı!
“İşletmelerin ayakta durabilmesi için müşteri memnuniyetinin yüksek olması gerekir” diyen Cengiz Kuaför sahibi Cengiz Uğur, “Bu yılın trend renklerinin çikolata kahvesi ve bakır tonlar olduğunu” söyledi.

Çankaya’da hanımların kişisel bakım için uğrak yerlerinden olan kuaför ve güzellik salonu işletme sahibi Cengiz Uğur 32 senedir mesleğinde adından başarıyla söz ettiriyor. Güzellik Uzmanı Şefika Uğur ile birlikte yürüttükleri orta düzeydeki işletmelerinde yaşanan sıkıntıları ve çözümleri, bu yılın kesim ve boyada trendleri Yeni Ankara'ya anlattı.
DENETİMLER SIKLAŞMALI
“İşletmelerin ayakta durabilmesi için müşteri memnuniyetinin yüksek olması gerekir” diyen Cengiz Kuaför sahibi Cengiz Uğur, sektörün ancak kalite ve uzmanlıkla ayakta kalacağını belirterek şunları kaydetti:
“Her mesleğin çürük elmaları vardır, bizim sektörde de var. Müşteri yakalamak için merdiven altı yerlerden aldıkları ucuz malzeme ile yapılan iş, sağlığı ve görüntüyü fazlasıyla etkiliyor. Müşteri bazen malzeme kalitesinden anlamadığı için fiyat karşılaştırması yapıyor. Dar boğaz sebebiyle de ucuz olan yeri tercih ediyor. Sonrasında saçlarda önüne geçemeyeceğimiz hasarlar bırakıyor. Oysaki müşteriye sunduğunuz kaliteli malzeme ile yapılan doğru iş başarıyı ve memnuniyeti getiriyor. Bizleri zabıtalar denetliyor oda bir şikayet durumunda. Bazı kuaförlerin diploması bile yok denetim olmadığı için rahat rahat iş yeri açıyorlar ki bu kesinlikle yasak. Aslında rutin denetlemeler yapılsa A'dan Z'ye her şey kontrolden geçse böylece işin düzgün yapan esnaf ayakta kalabilecektir. Bu sadece bizim değil her sektör iş grupları için geçerlidir.
PAZAR GÜNLERİ AÇIK OLMAK SON DERECE İYİ
İçinde bulunduğumuz ekonomik kiriz, biz kuaförleri de tıpkı diğer sektörler kadar etkiledi. Özellikle pandemi döneminde kuaför işletmeleri ciddi bir ekonomik sekteye uğradı ve bazıları ayakta kalamadı. Bizleri en az on sene geriye attı diyebilirim. Ardından Pazar günleri mecburi kapalı olması istendiğinde ki bu Allah’tan kısa sürdü bundan bile etkilenen çok işletme oldu. Bizim işimiz genelde hafta sonları olur. Çalışan kesim tatil olduğu zaman aralığında kendi özel bakımıyla ilgilenebiliyor böyle bir karar gerek müşteriyi gerekse bizi oldukça tedirgin etti. Artık hafta sonu da açık olmasından dolayı son derece memnunum."
FİYATLAR ÇOK UÇLARDA
Fiyatların çok uçlarda yaşandığı sektörde sebep ve çözümleri neler olması gerektiğini anlatan Uğur, şunları söyledi: “Kuaförler odasının belirlediği bir fiyat listesi var. Ama bu listeye uyan çok az. Bizlerde de dereceler var 1.sınıf, 2. sınıf diye. Personel, semt, lükslük, kullanılan ürün bunlar en büyük etken. Yani kısacası fiyatlar semtlere göre değişkenlik gösterebiliyor onu söyleyebilirim.
2025 Yılı Ocak ayında faaliyete geçen 'İş Güvenliği' yasasında bir çalışan sigortalı elemanın da olsa yasanın kapsadığı işletmelerde mecburi tutuldu. Bu yasa kapsamında işletmelerin faaliyetleri alanında aylık bilgilendirme ve eğitim verme amacıyla çıkartılan bu yasa tam anlamıyla yerine getirilmedi. İş güvenliği uzmanı işletmemize geldi formları doldurduk 4 aylık peşin para aldı ki bu para eğitim veren kişiye göre değişkenlik gösteriyor parayı aldı ve gitti bize ne bir bilgilendirme yaptı nede bir eğitim verdi. Bu yasa neden çıktı halen anlamış değilim.
BAĞLI OLUNAN ODALARDAN BEKLENTİ ÇOK
Sektör, Ankara Berberler Esnaf ve Sanatkârlar Odası'na bağlı. Bu odanın çalışma alanının ise sadece üye aidatı toplamak olduğunu belirten Cengiz Uğur sektörümüzle ilgili ne bir denetleme, ne eğitim nede bilgilendirme yapılmaması son derece yanlış. Bizler bu odalara üyeyiz. Yıllık üyelik aidat ödüyoruz onun dışında tek faydalandığımız işletme açarken alınan ruhsat ancak bu odalara üye olmanız durumunda alınıyor olması."
10 SENE SONRA KUAFÖRLÜK BİTEBİLİR
İşletmelerde eleman sıkıntısı çektiklerini belirten Cengiz Uğur, yaşananları şu sözlerle özetledi:
“Eğitim sisteminin 4+4+4 olması bu sıkıntının en baş sebebi. Eskisi gibi artık eleman yetişmiyor. 17 yaşında mezun olan bir çocuğu o saatten sonra mesleğimiz anlamında yetiştiremezsin bu çok daha erken yaşlarda başlaması gerekiyor. 11-12 yaş bizim mesleğimizde yetişmek için ideal bir yaş. Bugün meslek liselerinden bile staj yapmaya gelen elemanlar çok boş geliyor, her şeyi bizlerin öğretmesi bekleniyor. İsteksiz olan çocukları da yetiştirmek bu anlamda zor oluyor. Bundan 10 sene sonra kuaförlük mesleği bitiş sinyalleri verilmeye başlar. Çünkü arkamızdan gelecek yerimize geçecek kalifiye eleman olmayacak. Ben 11 yaşında kuaför yanında çırak olarak işe başladım, ardından Milli Eğitim Bakanlığı’nın açtığı kuaförler okulunda üç yıl okuduktan sonra tekrar çıraklığa dönüp işi ustasından öğrenerek kendimizi yetiştirdik. Şimdiki çocuklar hemen yüksek paralar kazanmak istiyor o yüzden bizim meslekte çırak olarak çalışmak pek işlerine gelmiyor buda sektörün günden güne erimesine yol açıyor."
"KİŞİSEL BAKIM ÇOK ÖNEMLİ"
Kuaförler gibi güzellik uzmanlarının da belli okullarda okuyup belli sertifika veya diploma almaları gerektiğini belirten Güzellik Uzmanı Şefika Uğur ise şunları anlattı:
“Alaylı hizmet veren kişilerin yaptığı yanlış işlemler sonucu müşteriye hem maddi hem de ciddi sağlık sorunları çıkartılabileceğini. En çok yaşanan sıkıntıların başında manikür ve pedikürde yapılan yanlış işlemler bizi oldukça zorluyor. Alaylı çalışan kişiler tarafından yapılan bu yanlış işlemler eksik tırnak kesimi, batık ve mantarlar önünü geçemeyeceğimiz çok ciddi sorunları yaratabiliyor.”
BU YILIN TRENDLERİ
Kuaför Cengiz Uğur, hanımlara bu yılın trend renkleri hakkında da bilgiler verdi. Uğur, “Kuaför salonumuzu tercih eden kitle, genelde orta yaş, memur ve öğrenci grubundan oluşuyor. Salonumuzda boya, röfle, kesim, fön, keratin botoks, keratin bakım, Brezilya fönü gibi işlemler yapılıyor. Saç boya trendi bu yıl çikolata kahvesi, bakır tonları boyalar ve platin rengi röfleler başı çekiyor. Kesim olaraksa kelebek kesim (katlı kesim oluyor kahküller biraz daha kısa oluyor) ve Wol kesim (çok yoğun kat kesimi) revaçta diyebilirim. Eskiden bu yana bir perma modası vardı bir ara çok hareketliydi daha sonra sönmeye yüz tuttu. Özellikle yaz aylarında şekil ve bakımı kolay olduğu için tercih ediliyordu. Sonra eski ilgi pek kalmadı yeni ilaçlarla yeni nesil perma furyası başladı etkisi kısa sürdü yeniden yazın canlanması bekleniyor” şeklinde konuştu.