Başkentliler endişeli: EGO otobüslerine neler oluyor?

EGO otobüsleri son günlerde sıkça kazaya karışıyor ve bozuluyor. Uzmanlar, araçların ekonomik ömrünü tamamlandığını belirtirken, sürücülerin servis tamamlama kaygısı nedeniyle hızlı araç kullanması da kaza artışlarındaki önemli etkenlerden biri olarak değerlendiriliyor.

Başkent Ankara, son zamanlarda EGO otobüslerinin kazaları ile gündeme geliyor. Gerçekleşen kazalarda, birçok yolcu yaralandı ve otobüsler hasar aldı. Başkentli vatandaşlar da bu kazaların neden sıklaştığını sorgulamaya başladı.

BAŞKENT'TE EGO KAZALARI SON BULMUYOR

Ankara'da 14 Temmuz'da bir trafik kazası meydana gelmişti. Şoförün aniden fren yapması sonucu oluşan kaza 2 kişinin yaralanmasıyla neticelendi. Sosyal medyaya düşen kaza görüntülerinde en çok şikayet edilen husus ise EGO şoförlerinin çok sayıda yolcu alması oldu.

Başkent'te bir diğer kaza ise 18 Temmuz'da Yozgat Bulvarı'nda gerçekleşti. 5 kişinin yaralandığı kaza, yağış sonrası şoförün direksiyon hakimiyetini kaybetmesi sonucu meydana gelmişti. Devrilen otobüsteki yaralılar hastaneye kaldırılmıştı.

Kentte daha önce de bu ve buna benzer çok sayıda EGO otobüsü kazası olmuştu. Yıllar önce Dikimevi tarafında bir otobüs, durağa girerek birçok yolcuyu altına almıştı. Kaza sonucunda 12 kişi yaşamını yitirmişti.

KAZAYA SEBEP OLAN FAKTÖRLER

EGO kazalarının gündemi meşgul etmesi, bu kazaların neden bu kadar sık yaşandığı sorusunu gündeme getirdi. Özellikle şoförlerin maruz kaldığı 'yetişme baskısı' ve ömrünü tamamlamış araçlar, yolda kalmaya ve trafik kazalarına neden oluyor.

Kazalara neden olan en büyük sebepler arasında şoförlere dayatılan zaman baskısı olduğu dile getiriliyor. Belli saat aralıklarında seferleri yetiştirmesi istenen şoförler bu nedenle hız yapıyor.

Herhangi bir kaza durumunda da şoförler başka hatlara sürgün ediliyor. Servis yetiştirebilmek için de tüm şoförler hızlı hareket ediyor ve bu durum kazalara neden oluyor.

Kazalara neden olan bir diğer unsur da şoförlerin dinlenmeden servise başlaması. Şoförler haftada bir gün tatil yapıyor. Haftada 2 gün izinli olanlar da bulunuyor. Bu şoförler de hem sabah hem de akşam çalıştığı için yorgunluk ve uykusuzluk ekstra bir kaza sebebi oluyor.

Şoförlerin zor koşullar ve mobinge maruz kalması işe giriş çıkışlarda da sirkülasyona neden oluyor. Maaşların ve ikramiyelerin eksik yatması da şoförlerin işe bağlılığını azaltan faktörlerden. Özel sektörde bu işten daha fazla para kazanmanın mümkün olduğunu bilen çalışanlar bu nedenle sık sık istifasını veriyor.

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber