Altındağ'da 'Kent Bilgi Sistemi' tanıtıldı

Altındağ Belediyesi, dijital belediyecilik alanında örnek teşkil eden projelere imza atmaya devam ediyor. Bu kapsamda, "Kent Bilgi Sistemi" ile ilgili bir bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi.

Altındağ Belediyesi, dijitalleşme alanındaki başarılı projelerine bir yenisini ekledi. Bu kapsamda düzenlenen "Kent Bilgi Sistemi" bilgilendirme toplantısında, belediyenin ilgili birimlerinde çalışan personele sistemde gerçekleştirilen en son yenilikler ve güncellemeler aktarıldı.

ALBİS ANLATILDI

Vatandaşların belediye işlemlerini daha kolay ve hızlı bir şekilde yapabilmesi için geliştirilen "Altındağ Belediyesi Kent Bilgi Sistemi" (ALBİS) projesindeki güncellemeler detaylı bir şekilde ele alındı. Toplantıda, yeniliklerin yanı sıra uygulamanın işleyişi ve kullanımı da detaylı bir şekilde açıklandı. Belediye personeli, toplantıya yoğun ilgi gösterirken, sistemin vatandaşlara sağladığı avantajlar da vurgulandı. ALBİS ile vatandaşlar, belediyeye gelmeden, belediyenin resmi web sitesi olan www.altindag.bel.tr üzerinden "Bilgilendirme Amaçlı İmar Durumu Sorgulama" yapabiliyor. Ayrıca, plan notlarıyla birlikte imar durumu belgesini bilgisayarlarına indirerek hem zamandan tasarruf ediyor hem de kağıt tüketimini azaltarak çevreye katkı sağlıyor.

Bir diğer dikkat çeken özellik ise "Kent Rehberi" uygulaması. Bu uygulama, Altındağ ilçesinin tamamını kapsayan bir harita üzerinden detaylı inceleme imkanı sunuyor. Kullanıcılar, harita üzerinde diledikleri bölgeyi yakınlaştırıp uzaklaştırabiliyor, farklı katmanları açıp kapatarak ihtiyaçlarına uygun bir görünüm elde edebiliyor. Her yıl güncellenen uydu görüntüleri sayesinde inceleme yapılan alanların en güncel bilgilerine erişmek mümkün oluyor. Ayrıca, sistemde ada/parsel numarası, adres ve önemli noktalar gibi detaylara ulaşmayı kolaylaştıran çeşitli arama seçenekleri bulunuyor. Harita üzerinden herhangi bir bina, parsel veya önemli nokta seçildiğinde, bu alanlarla ilgili bilgilere anında erişilebiliyor.

"TÜRKİYE'DE İLK E-İMAR SİSTEMİ"

Altındağ Belediyesi'nin dijital yenilikleri belediye çalışmalarına entegre etme konusunda öncü olduğunu vurgulayan Altındağ Belediye Başkanı Dr. Veysel Tiryaki, "Belediye olarak dijital dünyada meydana gelen yenilikleri takip ediyor, sürece ivedilikle uyum sağlıyoruz. Akıllı Şehirler Projesi kapsamında, vatandaşlara daha kaliteli ve hızlı çözüm üretmek adına, İmar ve Şehircilik Müdürlüğümüzün arşivi, iş ve işlemleri elektronik ortama aktarıldı. Belediyemizdeki dijitalleşme süreci, hem personelimize hem de vatandaşlarımıza büyük kolaylık sağladı. Bunun yanı sıra, E-imar yönetim sistemini de hayata geçirdik. Bu sayede hem vatandaşlarımız hem de personellerimiz iş ve işlemlerini daha kolay bir şekilde gerçekleştiriyor. Kısa bir süre önce ise E-imzalı E-Ruhsat uygulamasını Türkiye'de ilk kez hayata geçirerek, bu alandaki iş ve işlem yükünü hafifletmiş ve büyük kolaylık sağlamış olduk. Artık E-İmzalı E-İskan uygulamasıyla, vatandaşlarımız oturum izinlerini de dijital ortamda alabiliyor" dedi.

Başkan Tiryaki, "Tasarruf tedbirlerini belediyemizin tüm birimlerinde uyguluyoruz. Vatandaşlarımızı en hızlı ve ekonomik şekilde hizmetlerimizle buluşturuyoruz. Kalite ve hizmet standartlarımızı her daim en yüksek seviyeye çıkarıyoruz. Dijital yeniliklerin hayata geçirilmesinde öncü olmaya devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.

SON DAKİKA HABERLERİ
Sonraki Haber